quiero mi escuela

Skolan.
Måndag till fredag.
35 veckor om år. 
I tretton år. 

Inte konstigt att man blir rädd när denna långa rutin går mot sitt slut. Vad ska man gör efter skolan? 
Jobba? 
Men det är inte så lätt att komma direkt från skolan och bara få ett jobb. Har man ingen yrkeslivs erfarenhet så är det inte så många som vill anställa. 
Det kan bli tufft. 
Gå från vikariat till vikariat och inte ha en fast anställning. 
Alla längtar efter att ta studenten. Och visst, det gör jag med men jag kommer sakna allt så fruktansvärt mycket! 
Att ha så kul.
Lärarna.
Utmaningarna.
Att bara kunna sitta o göra ingenting en hel lektion.
Och allra mest klasskompisarna. Vissa mer än andra. Att inte varje dag träffa dessa underbara människor som jag spenderat natan varje dag med i tre år. Terrible!

Tt.
Linnea.
Helena.
Sanne.
Margit.
Victoria.
Larsson.
Isabell.
Och till och med Sofie.
Dessa människor träffar jag ju hela tiden. Och jag har aldrig haft så roligt som jag har med dem.

Jag är glad att det är mer än ett är kvar, men det är sista sommarlovet som snart kommer.
Läskigt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0